Acabat ja el Pràcticum
I, dir que davant dels meus objectius plantejats que ja vaig exposar al iniciar
el blog:
- Conèixer les
funcions i tasques que realitza un/a psicopedagog/a
- Observar les
relacions que du a terme amb la resta de professionals, la família i l'alumnat
- Conèixer les
metodologies d’intervenció al centre
- Ampliar coneixements a
partir de casos reals sobre l’autisme
-Dur a terme algunes
sessions de musicoteràpia a nens autistes
-Reflexionar, observar i
participar en entrevistes realitzades en contextos que relacionen els
casos (context familiar i escolar)
els he anat realitzant a mida que
anaven passant els mesos i estic contenta d’haver-los pogut assolir
progressivament.
Aquests mesos a l’escola, m’han ajudat
a connectar teoria i pràctica, duent a terme un procés d’avaluació i
assessorament psicopedagògic positiu, sistemàtic, integrador, constructiu,
col·laboratiu i, segurament, millorable. Igualment m’ha permès conèixer les
“múltiples” funcions d’un psicopedagog/a.
Ha estat una experiència molt
positiva i molt enriquidora per a la meva formació com a futura psicopedagoga.
He pogut aplicar clarament gran part del que he après durant aquests anys a la
UOC.
Estic molt
satisfeta de l’experiència i el saber que he adquirit, atès que he pogut gaudir
d’una experiència molt gratificant i formadora i dir també que ja espero amb
ganes el proper curs per a seguir veient l’evolució d’aquest nen autista de P4.
Sóc conscient que per a ell aquest camí se li farà molt llarg i difícil i, per
aquests motiu, sóc de la creença que aquest nen se l’ha de treballar des de la
pràctica, amb aspectes que durant els anys posteriors s’ha anirà trobant en el
dia a dia de la seva vida.
Fruit d’aquesta reflexió i donat
que avui en dia, en la societat en la que estem vivint, existeix un percentatge
important de nens i joves amb aquetes dificultats, se m’acudeixen propostes de
millora interessants com el de donar a conèixer l’autisme més detingudament,
amb la seva difusió mitjançant reunions escolars, reportatges informatius, amb
la col·laboració d’algun professional més. Per tal que, la societat en
general però, sobretot, els professionals dels diferents àmbits (escola,
activitats esportives, famílies, etc.) que tenen relació amb nens i joves amb autisme
puguin arribar a entendre les seves limitacions
Fent referència al pla de treball
que vull desenvolupar el proper Pràcticum II, dir que aquest es basarà en “Musicoteràpia
per a nens autistes” tot proposant una sèrie d’actuacions que suposin una experiència de creixement focalitzat en
persones autistes. Concretament, m’agradaria basar-me en el cas d’un nen
autista que tenim a parvulari, del qual ja us l’he anomenat al blog (enguany fa
P4 i l’any que ve podré fer-ne el seguiment a P5), tot col·laborant i
assessorant a les tutores en l’elaboració d’adaptacions curriculars, ACI, etc.
Per acabar, vull
agrair als meus companys i companyes del pràcticum els seus comentaris i
treballs que han fet perquè també m’han servit molt així com també als dos
tutors, l’esforç que han demostrat i els consells i dedicació que m’han donat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada